Hakkımızda

GENEL SAĞLIK SİGORTASI GENEL MÜDÜRLÜĞÜ

GENEL SAĞLIK SİGORTASI GENEL MÜDÜRLÜĞÜ

Genel Sağlık Sigortası Genel Müdürlüğü; 16/05/2006 tarihli ve 5502 sayılı Sosyal Güvenlik Kurumu Kanununun 14 üncü maddesine göre kurulmuş, ancak ilgili Kanunun Başbakanlıkça 09/07/2018 tarihinde Resmi Gazete yayımlanan KHK ile yürürlükten kaldırılması üzerine 15/07/2018 tarihli 4 sayılı Bakanlıklara Bağlı, İlgili, İlişkili Kurum ve Kuruluşlar ile Diğer Kurum ve Kuruluşların Teşkilatı Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin 416 ıncı maddesi ile yeniden ihdas edilmiştir. Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) çatısı altında faaliyet gösteren Genel Müdürlük, Türkiye’de genel sağlık sigortası sisteminin yönetiminden sorumludur.

Sosyal güvenlik mevzuatı kapsamında genel sağlık sigortası ile ilgili görevleri yerine getirmek, Genel sağlık sigortalıları ile hak sahiplerinin hastalıklardan korunması amacıyla ilgili kamu idareleriyle iş birliği yaparak koruyucu sağlık hizmetleri politikalarının belirlenmesine ve etkin şekilde uygulanmasına katkı sağlamak, Genel sağlık sigortalıları, hak sahipleri ve işverenleri, sağlık sigortası mevzuatından doğan hak ve yükümlülükleri hakkında bilgilendirmek, görev alanına giren konularda uygulamaları izlemek, değerlendirmek ve geliştirmek Genel Sağlık Sigortası Genel Müdürlüğünün görevleri arasında yer almaktadır.

Genel Sağlık Sigortası Genel Müdürlüğü, sağlık hizmetlerinin finansmanı ve yönetimi alanında etkin politikalar geliştirerek, vatandaşların sağlık güvencesine erişimini sağlamaya yönelik çalışmalarını sürdürmektedir.

Genel Sağlık Sigortası Genel Müdürlüğü bünyesindeki daire başkanlılarının etkin ve verimli çalışması amacıyla, Kurum Yönetim Kurulunun 08/08/2019 tarihli ve 2019/172 sayılı kararı ile kabul edilen Merkez Teşkilatı Çalışma Yönetmeliği ile aşağıda isimleri geçen daire başkanlıkları oluşturularak görev tanımları belirlenmiştir.

İlaç Daire Başkanlığının Görevleri

  1. Ülkemizde ruhsatlı olup piyasada bulunan beşeri tıbbi ürünlerin temini, geri ödeme politikalarının oluşturulması ve listelerinin belirlenmesine ilişkin iş ve işlemleri yürütmek.
  2. Ülkemizde ruhsatlı olup piyasada bulunan beşeri tıbbi ürünlerle ilgili ödeme komisyonları ve teknik komisyonların oluşturulması, çalışma usul ve esaslarının belirlenmesi; koordinasyonu ve sekretarya hizmetlerine ilişkin iş ve işlemleri yürütmek.
  3. Ülkemizde ruhsatlı olup piyasada bulunan beşeri tıbbi ürünlerin, Kurumca ödenecek bedelleri ile indirim oranlarının belirleme çalışmalarını yapmak.
  4. Ülkemizde ruhsatlı olup piyasada bulunan beşeri tıbbi ürünlerin katılım paylarının belirlenmesine ilişkin çalışmaları yapmak.
  5. Ülkemizde ruhsatlı olup piyasada bulunan beşeri tıbbi ürünlerin geri ödemelerine ilişkin alternatif geri ödeme modelleri ile yurt içi teminine ilişkin gerekli sözleşme işlemlerini yürütmek.
  6. Görev alanına giren hususlarda komisyonların oluşturulması ve çalışmalarının koordine edilmesi işlemlerini yürütmek.
  7. Görev alanına giren hususlarda, kontrol ve denetim usul ve esasları konusunda ilgili daire başkanlığına gönderilmek üzere gerekli çalışmaları yapmak.
  8. Görev alanına giren konularda Kuruma yapılan yazılı talep, ihbar, şikâyet ve önerileri değerlendirerek sonuçlandırmak.
  9. Görev alanına giren konular ile ilgili istatistikleri, yayınları, uygulamaları ve mevzuatı izleyerek değerlendirmek, her takvim yılının sonunda Genel Müdüre rapor sunarak mevzuat ve uygulamayı geliştirici tekliflerde bulunmak.
  10. Görev alanına giren konularda gerçekleşmeler ile Kurumun ve Daire Başkanlığının işlemleri hakkında istatistikler çıkararak değerlendirmek, her takvim yılının sonunda Genel Müdüre rapor sunarak uygulamayı geliştirici ve Daire Başkanlığının etkinliğini artırıcı tekliflerde bulunmak.
  11. Genel Müdür tarafından verilecek benzer nitelikteki diğer görevleri yapmak.

İzleme, Risk ve Kalite Yönetimi Daire Başkanlığının Görevleri

  1. Genel Sağlık Sigortası Genel Müdürlüğü ve sağlık sosyal güvenlik merkezlerinin iş ve işlemleri ile ilgili izleme ve değerlendirme faaliyetlerini yürütmek, gerektiğinde bulguları ilgili birimlere iletmek.
  2. Kurumca uygun görülen sağlık hizmetlerinin klinik kayıt sistemlerinin oluşturulması çalışmalarını ilgili birimlerle koordine ederek yürütmek.
  3. Sağlık kurum ve kuruluşlarının akreditasyon, sınıflama, hasta güvenliğini geliştirme, kalite standartlarının tespitine yönelik çalışmaları ilgili dairelerle koordineli yürütmek.
  4. Genel Sağlık Sigortasına ilişkin talep edilen verilerin temin edilmesi ve paylaşılmasına/aktarılmasına ilişkin iş ve işlemleri yürütmek.
  5. Görev alanına giren hususlarda komisyonların oluşturulması ve çalışmalarının koordine edilmesi işlemlerini yürütmek.
  6. Görev alanına giren hususlarda, kontrol ve denetim usul ve esasları konusunda ilgili daire başkanlığına gönderilmek üzere gerekli çalışmaları yapmak.
  7. Görev alanına giren konularda Kuruma yapılan yazılı talep, ihbar, şikâyet ve önerileri değerlendirerek sonuçlandırmak.
  8. Görev alanına giren konular ile ilgili istatistikleri, yayınları, uygulamaları ve mevzuatı izleyerek değerlendirmek, her takvim yılının sonunda Genel Müdüre rapor sunarak mevzuat ve uygulamayı geliştirici tekliflerde bulunmak.
  9. Görev alanına giren konularda gerçekleşmeler ile Kurumun ve Daire Başkanlığının işlemleri hakkında istatistikler çıkararak değerlendirmek, her takvim yılının sonunda Genel Müdüre rapor sunarak uygulamayı geliştirici ve Daire Başkanlığının etkinliğini artırıcı tekliflerde bulunmak.
  10. Genel Müdür tarafından verilecek benzer nitelikteki diğer görevleri yapmak.

MEDULA ve Bilişim Uygulamaları Daire Başkanlığının Görevleri

  1. Genel Müdürlük bünyesindeki daire başkanlıklarınca yapılan düzenlemelerin MEDULA Sistemine uyarlanmasını Hizmet Sunumu Genel Müdürlüğü ile koordine ederek yürütmek.
  2. Kimlik doğrulama ve uygulamaları kapsamındaki iş ve işlemleri yürütmek.
  3. Genel Müdürlük ilgili daire başkanlıklarınca ihtiyaç duyulan her türlü program ve yazılım talepleriyle ilgili Hizmet Sunumu Genel Müdürlüğü ile koordinasyonu sağlamak.
  4. Genel Müdürlüğün web servisi ile ilgili iş ve işlemlerini yürütmek.
  5. Görev alanına giren hususlarda komisyonların oluşturulması ve çalışmalarının koordine edilmesi işlemlerini yürütmek.
  6. Görev alanına giren hususlarda, kontrol ve denetim usul ve esasları konusunda ilgili daire başkanlığına gönderilmek üzere gerekli çalışmaları yapmak.
  7. Görev alanına giren konularda Kuruma yapılan yazılı talep, ihbar, şikâyet ve önerileri değerlendirerek sonuçlandırmak.
  8. Görev alanına giren konular ile ilgili istatistikleri, yayınları, uygulamaları ve mevzuatı izleyerek değerlendirmek, her takvim yılının sonunda Genel Müdüre rapor sunarak mevzuat ve uygulamayı geliştirici tekliflerde bulunmak.
  9. Görev alanına giren konularda gerçekleşmeler ile Kurumun ve Daire Başkanlığının işlemleri hakkında istatistikler çıkararak değerlendirmek, her takvim yılının sonunda Genel Müdüre rapor sunarak uygulamayı geliştirici ve Daire Başkanlığının etkinliğini artırıcı tekliflerde bulunmak.
  10. Genel Müdür tarafından verilecek benzer nitelikteki diğer görevleri yapmak.

Mevzuat Takip Daire Başkanlığının Görevleri

  1. Genel sağlık sigortasına ilişkin mevzuat değişikliklerini takip etmek, Kurum içi ve Kurum dışından talep edilen kanun ve ikincil mevzuat düzenlemelerine ilişkin görüş oluşturmak.
  2. Genel sağlık sigortası mevzuatı ile Genel Müdürlükçe oluşturulan görüşlerin yayımlanmasını ve güncel tutulmasını sağlayarak mevzuat bilgi bankasını oluşturmak.
  3. Genel sağlık sigortası uygulamalarına ilişkin davalar ile diğer icra ve iflas vb. işlemlerinin gereği yapılmak üzere ilgili daire başkanlıklarına ve/veya il müdürlüklerine göndermek, gerektiğinde hazırlanacak mütalaaların koordinasyonunu sağlamak.
  4. Trafik kazaları ile ilişkili sağlık giderlerine ait iş ve işlemleri yürütmek.
  5. Tamamlayıcı veya destekleyici sağlık sigortacılığına ilişkin çalışmaları yürütmek.
  6. İkili sosyal güvenlik sözleşmelerinde bulunan sağlıkla ilgili hususlarda ilgili birimlerin çalışmalarına katkıda bulunmak.
  7. Sağlık Hizmetleri Fiyatlandırma Komisyonunun sekretarya işlemlerini yürütmek.
  8. Görev alanına giren hususlarda komisyonların oluşturulması ve çalışmalarının koordine edilmesi işlemlerini yürütmek.
  9. Görev alanına giren hususlarda, kontrol ve denetim usul ve esasları konusunda ilgili daire başkanlığına gönderilmek üzere gerekli çalışmaları yapmak.
  10. Görev alanına giren konularda Kuruma yapılan yazılı talep, ihbar, şikâyet ve önerileri değerlendirerek sonuçlandırmak.
  11. Görev alanına giren konular ile ilgili istatistikleri, yayınları, uygulamaları ve mevzuatı izleyerek değerlendirmek, her takvim yılının sonunda Genel Müdüre rapor sunarak mevzuat ve uygulamayı geliştirici tekliflerde bulunmak.
  12. Görev alanına giren konularda gerçekleşmeler ile Kurumun ve Daire Başkanlığının işlemleri hakkında istatistikler çıkararak değerlendirmek, her takvim yılının sonunda Genel Müdüre rapor sunarak uygulamayı geliştirici ve Daire Başkanlığının etkinliğini artırıcı tekliflerde bulunmak.
  13. Genel Müdür tarafından verilecek benzer nitelikteki diğer görevleri yapmak.

Rehberlik, Araştırma ve Geliştirme Daire Başkanlığının Görevleri

  1. Genel Müdürlük görev alanı kapsamındaki Kurum içi ve Kurum dışı denetim raporlarını değerlendirmek, gereği yapılmak üzere ilgili daire başkanlıklarına ve/veya il müdürlüklerine göndermek, uygulanmasının takibini yapmak ve ilgili denetim birimi ile koordinasyonunu sağlamak.
  2. Genel Müdürlüğün görev alanına giren Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER), Alo 170 İletişim Merkezi, TBMM Dilekçe Komisyonu, Kamu Denetçiliği Kurumu (Ombudsmanlık), Bakanlıklar, 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu kapsamında gelen talep, öneri, şikâyet, başvurular ile Soru Önergelerinin ilgili Daire Başkanlıklarına iletilerek, Genel Müdürlük adına cevap verilmesi gereken konularda koordinasyonun yapılarak alınan görüşler doğrultusunda süresi içerisinde cevaplandırmak.
  3. Genel sağlık sigortalıları ile hak sahiplerini ve işverenleri genel sağlık sigortasından doğan hakları ve ödevleri konusunda bilgilendirmek.
  4. Sağlık sosyal güvenlik merkezlerinin Genel Müdürlük görev alanına giren iş ve işlemlerini koordine ederek yürütmek.
  5. Kurum taşra teşkilatında çalışacak sağlık personelinin dağılımı ve görev tanımı ile ilgili çalışmalar yapmak ve ilgili birimlere görüş bildirmek.
  6. Merkez ve taşra teşkilatı bünyesindeki fatura inceleme ile ilgili komisyonların oluşturulması, performans kriterlerinin belirlenmesi, çalışma ve ek ödeme usul ve esaslarının belirlenmesine ilişkin işlemleri yürütmek.
  7. Sağlık hizmeti sunucularının denetim kriterlerini belirlemek ve ilgili birimlerce yapılacak denetim sonuçlarını değerlendirmek ve raporlamak.
  8. Genel sağlık sigortası uygulamalarının kalitesinin iyileştirilmesi için ulusal ve uluslararası projeler geliştirerek ilgili birimlerle koordineli olarak yürütmek.
  9. Genel Müdürlük bünyesindeki daire başkanlıklarınca belirlenen ihtiyaçlar doğrultusunda proje tabanlı yıllık yatırım programının hazırlanması çalışmalarını koordine etmek.
  10. Yurt dışından gelen heyetlerin genel sağlık sigortası konularında bilgilendirilmesi ile ilgili çalışmaları yapmak ve gerekli konularda ilgili daire başkanlıkları ile koordinasyonu sağlamak.
  11. Kanıta dayalı tıp uygulamaları ve klinik rehberlerin geliştirilmesi ve uygulanması konularında ilgili kurum ve kuruluşlarla iş birliği yapmak.
  12. Genel Müdürlük görev alanı ile ilgili uluslararası kurum ve kuruluşlardan iletilen ve birden fazla daire başkanlığını ilgilendiren iş ve işlemleri koordine ederek yürütmek.
  13. Sağlık hizmetlerinin etkinliği, kalitesi ve sürdürülebilirliği yönünde bilimsel ve teknolojik gelişmeler çerçevesinde araştırma ve geliştirme faaliyetleri yapmak.
  14. Görev alanına giren hususlarda komisyonların oluşturulması ve çalışmalarının koordine edilmesi işlemlerini yürütmek.
  15. Görev alanına giren hususlarda, kontrol ve denetim usul ve esasları konusunda ilgili daire başkanlığına gönderilmek üzere gerekli çalışmaları yapmak.
  16. Görev alanına giren konularda Kuruma yapılan yazılı talep, ihbar, şikâyet ve önerileri değerlendirerek sonuçlandırmak.
  17. Görev alanına giren konular ile ilgili istatistikleri, yayınları, uygulamaları ve mevzuatı izleyerek değerlendirmek, her takvim yılının sonunda Genel Müdüre rapor sunarak mevzuat ve uygulamayı geliştirici tekliflerde bulunmak.
  18. Görev alanına giren konularda gerçekleşmeler ile Kurumun ve Daire Başkanlığının işlemleri hakkında istatistikler çıkararak değerlendirmek, her takvim yılının sonunda Genel Müdüre rapor sunarak uygulamayı geliştirici ve Daire Başkanlığının etkinliğini artırıcı tekliflerde bulunmak.
  19. Genel Müdür tarafından verilecek benzer nitelikteki diğer görevleri yapmak.

Sağlık Hizmetleri Daire Başkanlığının Görevleri

  1. Kurumun tanı ve tedavi hizmetlerine ilişkin geri ödeme politikalarının oluşturulmasına ilişkin çalışmaları yürütmek.
  2. Sağlık hizmetlerinin bedelleri ve ilave ücret alınabilecek otelcilik hizmetleri ile istisnai sağlık hizmetlerine ödenecek bedellerin belirlenmesi çalışmalarını yapmak.
  3. Yurt içi yol gideri, gündelik ve refakatçi giderlerinin Kurumca ödenecek bedellerinin belirlenmesi çalışmalarını yapmak.
  4. Sağlık hizmeti sunucularınca alınabilecek ilave ücrete ilişkin iş ve işlemleri yapmak.
  5. Ayakta tedavide hekim ve diş hekimi muayenesi katılım payı ile yatarak tedavide katılım payı alınmasına ilişkin usul ve esaslarının belirlenmesine ilişkin çalışmaları yapmak.
  6. Sağlık hizmeti sunucularına müracaat ve sevk zincirine ilişkin iş ve işlemleri yürütmek.
  7. Nadir hastalıkların tanı ve tedavilerine ilişkin iş ve işlemleri yürütmek.
  8. Kişiye yönelik koruyucu sağlık hizmetleri ile madde bağımlılığı tedavilerine ilişkin iş ve işlemleri yürütmek.
  9. Görev alanına giren hususlarda komisyonların oluşturulması ve çalışmalarının koordine edilmesi işlemlerini yürütmek.
  10. Görev alanına giren hususlarda, kontrol ve denetim usul ve esasları konusunda ilgili daire başkanlığına gönderilmek üzere gerekli çalışmaları yapmak.
  11. Görev alanına giren konularda Kuruma yapılan yazılı talep, ihbar, şikâyet ve önerileri değerlendirerek sonuçlandırmak.
  12. Görev alanına giren konular ile ilgili istatistikleri, yayınları, uygulamaları ve mevzuatı izleyerek değerlendirmek, her takvim yılının sonunda Genel Müdüre rapor sunarak mevzuat ve uygulamayı geliştirici tekliflerde bulunmak.
  13. Görev alanına giren konularda gerçekleşmeler ile Kurumun ve Daire Başkanlığının işlemleri hakkında istatistikler çıkararak değerlendirmek, her takvim yılının sonunda Genel Müdüre rapor sunarak uygulamayı geliştirici ve Daire Başkanlığının etkinliğini artırıcı tekliflerde bulunmak.
  14. Genel Müdür tarafından verilecek benzer nitelikteki diğer görevleri yapmak.

Sağlıkta Kaynak Yönetimi Daire Başkanlığının Görevleri

  1. Genel Müdürlüğün sağlık bütçe analizlerini yapmak, gelir ve gider artırıcı alanları belirlemek, sağlık bütçe tahminlerini stratejik plan ve yıllık performans programına uygun olarak hazırlamak ve izlemek.
  2. Sağlık bütçesi ile ilgili Kurum içi ve Kurum dışı paydaşlar ile koordineli bir şekilde kaynakların etkin ve verimli kullanılmasına yönelik çalışmalar yapmak.
  3. Sağlık ekonomisi ve finansmanı ile ilgili oluşturulacak politikalar hakkında görüş hazırlamak, raporlamak ve ilgili birimlere önerilerde bulunmak.
  4. Götürü bedel sözleşmesi kapsamındaki bedellerin belirlenmesi ve ödeme iş ve işlemlerini yürütmek.
  5. Yersiz ödemelere ve rücûya ilişkin usul ve esasları belirlemek ve buna ilişkin iş ve işlemlerin ilgili daire başkanlıkları ve/veya il müdürlükleri ile koordinasyonunu sağlamak.
  6. Genel Müdürlüğün stratejik plan, eylem planları ve Genel Müdürlüğü ilgilendiren diğer plan ve programların yürütümü ile koordinasyonunu sağlamak.
  7. Sosyal Güvenlik Kurumuna ödenecek başvuru, aidat, işlem ve sözleşme ücretleri ile ilgili işlemleri yürütmek ve ilgili birimlerle koordinasyonu sağlamak.
  8. Görev alanına giren hususlarda komisyonların oluşturulması ve çalışmalarının koordine edilmesi işlemlerini yürütmek.
  9. Görev alanına giren hususlarda, kontrol ve denetim usul ve esasları konusunda ilgili daire başkanlığına gönderilmek üzere gerekli çalışmaları yapmak.
  10. Görev alanına giren konularda Kuruma yapılan yazılı talep, ihbar, şikâyet ve önerileri değerlendirerek sonuçlandırmak.
  11. Görev alanına giren konular ile ilgili istatistikleri, yayınları, uygulamaları ve mevzuatı izleyerek değerlendirmek, her takvim yılının sonunda Genel Müdüre rapor sunarak mevzuat ve uygulamayı geliştirici tekliflerde bulunmak.
  12. Görev alanına giren konularda gerçekleşmeler ile Kurumun ve Daire Başkanlığının işlemleri hakkında istatistikler çıkararak değerlendirmek, her takvim yılının sonunda Genel Müdüre rapor sunarak uygulamayı geliştirici ve Daire Başkanlığının etkinliğini artırıcı tekliflerde bulunmak.
  13. Genel Müdür tarafından verilecek benzer nitelikteki diğer görevleri yapmak.

Sözleşme ve Uygulama Daire Başkanlığının Görevleri

  1. Kurumun sağlık hizmetlerinin yürütümüne ilişkin olarak yurt içi ve yurt dışında yapacağı sözleşme/protokolleri hazırlamak ve bu sözleşme/protokollerin yürütümü ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek.
  2. Sözleşme/protokol hükümlerine ilişkin olarak ortaya çıkan uyuşmazlık ve ihtilaflarla ilgili olarak mahkemelere ve Kurumun diğer birimlerine sözleşme maddelerinin yorumlanması ve açıklanmasına yönelik görüşleri hazırlamak ve sunmak.
  3. Sözleşme/protokol imzalanan veya imzalanacak olan sağlık hizmet sunucularına ilişkin iş ve işlemleri yürütmek.
  4. Görev alanına giren hususlarda komisyonların oluşturulması ve çalışmalarının koordine edilmesi işlemlerini yürütmek.
  5. Görev alanına giren hususlarda, kontrol ve denetim usul ve esasları konusunda ilgili daire başkanlığına gönderilmek üzere gerekli çalışmaları yapmak.
  6. Görev alanına giren konularda Kuruma yapılan yazılı talep, ihbar, şikâyet ve önerileri değerlendirerek sonuçlandırmak.
  7. Görev alanına giren konular ile ilgili istatistikleri, yayınları, uygulamaları ve mevzuatı izleyerek değerlendirmek, her takvim yılının sonunda Genel Müdüre rapor sunarak mevzuat ve uygulamayı geliştirici tekliflerde bulunmak.
  8. Görev alanına giren konularda gerçekleşmeler ile Kurumun ve Daire Başkanlığının işlemleri hakkında istatistikler çıkararak değerlendirmek, her takvim yılının sonunda Genel Müdüre rapor sunarak uygulamayı geliştirici ve Daire Başkanlığının etkinliğini artırıcı tekliflerde bulunmak.
  9. Genel Müdür tarafından verilecek benzer nitelikteki diğer görevleri yapmak.

Tıbbi Cihaz Daire Başkanlığının Görevleri

  1. Kurumun tıbbi cihaz geri ödeme politikalarının oluşturulması, tıbbi cihaz listelerinin belirlenmesi ve ürün aidatlarına ilişkin iş ve işlemleri yürütmek.
  2. Tıbbi cihazların Kurumca ödenecek bedellerinin belirlenmesi çalışmalarını yapmak.
  3. Tıbbi cihaz ile ilgili ulusal kayıt ve takip sistemlerine ilişkin iş ve işlemleri yürütmek.
  4. Tıbbi cihaz katılım paylarına ilişkin çalışmalarını yürütmek.
  5. Tıbbi cihaz geri ödemelerine ilişkin alternatif geri ödeme modelleri ile ilgili çalışmaları ve bununla ilgili sözleşme iş ve işlemlerini yürütmek.
  6. Görev alanına giren hususlarda komisyonların oluşturulması ve çalışmalarının koordine edilmesi işlemlerini yürütmek.
  7. Görev alanına giren hususlarda, kontrol ve denetim usul ve esasları konusunda ilgili daire başkanlığına gönderilmek üzere gerekli çalışmaları yapmak.
  8. Görev alanına giren konularda Kuruma yapılan yazılı talep, ihbar, şikâyet ve önerileri değerlendirerek sonuçlandırmak.
  9. Görev alanına giren konular ile ilgili istatistikleri, yayınları, uygulamaları ve mevzuatı izleyerek değerlendirmek, her takvim yılının sonunda Genel Müdüre rapor sunarak mevzuat ve uygulamayı geliştirici tekliflerde bulunmak.
  10. Görev alanına giren konularda gerçekleşmeler ile Kurumun ve Daire Başkanlığının işlemleri hakkında istatistikler çıkararak değerlendirmek, her takvim yılının sonunda Genel Müdüre rapor sunarak uygulamayı geliştirici ve Daire Başkanlığının etkinliğini artırıcı tekliflerde bulunmak.
  11. Genel Müdür tarafından verilecek benzer nitelikteki diğer görevleri yapmak.

Yönetim Hizmetleri Daire Başkanlığının Görevleri

  1. Genel Müdürlüğün bütçe planlamasını yaparak cari bütçeyi hazırlamak.
  2. Genel Müdürlüğün satın alma ve tedarik işlemlerini yürütmek, idari ve mali konularda gerekli protokol ve sözleşmelerin hazırlanması ile yürütümü işlemlerini yapmak.
  3. Genel Müdürlük personelinin idari ve mali iş ve işlemlerini yürütmek.
  4. Genel Müdürlüğün eğitim ve personel ihtiyacı konularında ilgili birimlerle koordinasyonu sağlamak.
  5. Genel Müdürlük personelinin devlet teşkilatı veri tabanında yer alan iş ve işlemlerini yürütmek.
  6. Haftalık ve yıllık faaliyet raporlarının hazırlanmasına yönelik koordinasyonu sağlamak.
  7. Evrak ve arşiv işlemlerinin yürütülmesini koordine etmek.
  8. Genel Müdürlüğün taşınır kayıtlarını tutmak, demirbaş malzemelerini kullanan personele zimmetle teslim etmek ve takibini sağlamak.
  9. Sağlık Hizmetleri Fiyatlandırma Komisyonunun ve Genel Müdürlük bünyesindeki diğer komisyon üyelerinin alacakları ücretlerin ödemelerini harcama yetkilisine onaylatarak ilgili daire başkanlığına gönderilmesini sağlamak.
  10. Genel Müdürlük personelinin maaş, ikramiye, ek ödeme ve fazla mesai gibi özlük haklarından doğan ve İnsan Kaynakları Daire Başkanlığı tarafından düzenlenen ödeme emri belgelerini harcama yetkilisine onaylattırarak ilgili daire başkanlığına göndermek.
  11. Genel Müdürlüğün Basın ve Basın Müşavirliği ile ilgili iş ve işlemlerin koordinasyonunu sağlamak.
  12. Görev alanına giren hususlarda komisyonların oluşturulması ve çalışmalarının koordine edilmesi işlemlerini yürütmek.
  13. Görev alanına giren hususlarda, kontrol ve denetim usul ve esasları konusunda ilgili daire başkanlığına gönderilmek üzere gerekli çalışmaları yapmak.
  14. Görev alanına giren konularda Kuruma yapılan yazılı talep, ihbar, şikâyet ve önerileri değerlendirerek sonuçlandırmak.
  15. Görev alanına giren konular ile ilgili istatistikleri, yayınları, uygulamaları ve mevzuatı izleyerek değerlendirmek, her takvim yılının sonunda Genel Müdüre rapor sunarak mevzuat ve uygulamayı geliştirici tekliflerde bulunmak.
  16. Görev alanına giren konularda gerçekleşmeler ile Kurumun ve Daire Başkanlığının işlemleri hakkında istatistikler çıkararak değerlendirmek, her takvim yılının sonunda Genel Müdüre rapor sunarak uygulamayı geliştirici ve Daire Başkanlığının etkinliğini artırıcı tekliflerde bulunmak.
  17. Genel Müdür tarafından verilecek benzer nitelikteki diğer görevleri yapmak.

Yurt Dışı Sağlık Hizmetleri Daire Başkanlığının Görevleri

  1. Ülkemizde ruhsatlı olmayan veya ruhsatlı olup piyasada bulunmayan beşeri tıbbi ürünlerin temini, geri ödeme politikalarının oluşturulması ve listelerinin belirlenmesine ilişkin iş ve işlemleri yürütmek.
  2. Ülkemizde ruhsatlı olmayan veya ruhsatlı olup piyasada bulunmayan beşeri tıbbi ürünlerle ilgili ödeme komisyonları ve teknik komisyonların oluşturulması, çalışma usul ve esaslarının belirlenmesi; koordinasyonu ve sekretarya hizmetlerine ilişkin iş ve işlemleri yürütmek.
  3. Ülkemizde ruhsatlı olmayan veya ruhsatlı olup piyasada bulunmayan beşeri tıbbi ürünlerin, Kurumca ödenecek bedelleri ile indirim oranlarını belirleme çalışmalarını yapmak.
  4. Ülkemizde ruhsatlı olmayan veya ruhsatlı olup piyasada bulunmayan beşeri tıbbi ürünlerin katılım paylarının belirlenmesine ilişkin çalışmaları yapmak.
  5. 5Ülkemizde ruhsatlı olmayan veya ruhsatlı olup piyasada bulunmayan beşeri tıbbi ürünlerin geri ödemelerine ilişkin alternatif geri ödeme modelleri ile yurt dışı teminine ilişkin gerekli sözleşme işlemlerini yürütmek.
  6. Yurt dışı tedavi ve ödemelerine ilişkin usul ve esasların belirlenmesine ilişkin işlemleri yürütmek.
  7. Yurt dışına tedaviye gönderilecek kişilerin iş ve işlemlerini yürütmek, gerektiğinde gönderilecek ülkeler nezdinde görüşmeler yapmak.
  8. Yurt dışı yol gideri, gündelik ve refakatçi giderlerinin ödenmesine ilişkin usul ve esasların belirlenmesi çalışmalarını yapmak, Kurumca ödenecek bedellerin belirlenmesi çalışmalarını yaparak Sağlık Hizmetleri Fiyatlandırma Komisyonuna sunmak.
  9. Görev alanına giren hususlarda komisyonların oluşturulması ve çalışmalarının koordine edilmesi işlemlerini yürütmek.
  10. Görev alanına giren hususlarda, kontrol ve denetim usul ve esasları konusunda ilgili daire başkanlığına gönderilmek üzere gerekli çalışmaları yapmak.
  11. Görev alanına giren konularda Kuruma yapılan yazılı talep, ihbar, şikâyet ve önerileri değerlendirerek sonuçlandırmak.
  12. Görev alanına giren konular ile ilgili istatistikleri, yayınları, uygulamaları ve mevzuatı izleyerek değerlendirmek, her takvim yılının sonunda Genel Müdüre rapor sunarak mevzuat ve uygulamayı geliştirici tekliflerde bulunmak.
  13. Görev alanına giren konularda gerçekleşmeler ile Kurumun ve Daire Başkanlığının işlemleri hakkında istatistikler çıkararak değerlendirmek, her takvim yılının sonunda Genel Müdüre rapor sunarak uygulamayı geliştirici ve Daire Başkanlığının etkinliğini artırıcı tekliflerde bulunmak.
  14. Genel Müdür tarafından verilecek benzer nitelikteki diğer görevleri yapmak.

 

Genel Sağlık Sigortası Genel Müdürlüğü halen 1 Genel Müdür, 2 Genel Müdür Yardımcısı, 11 Daire Başkanlığı, bu başkanlıklar bünyesinde 325 personel ile Ziyabey Cad. No 6 Balgat/ANKARA adresinde çalışmalarını sürdürmektedir.